Kom i form derhjemme

Træningsudstyr til hjemmet

This is an example page. Mangler du træningsudstyr? It’s different from a blog post because it will stay in one place and will show up in your site navigation (in most themes). Most people start with an About page that introduces them to potential site visitors. It might say something like this: Køb træningsudstyr her!

Fitnesscenteret er ofte det sted vi tager hen, når vi skal træne, men har du ikke lige mulighed eller lyst til at tage ned i det nærmeste center, så frygt ej. Der findes nemlig rigtig mange træningsøvelser, du med fordel kan lave derhjemme i stuen.

Styrk din core!


Måske kender du allerede ’planken’ eller har hørt om den eller dem. Det er en række super gode øvelser til at træne den dybe muskulatur i mave og ryg, også kaldet core, så du generelt bliver stærkere i ryg og mave, får en bedre kropsholdning og en fladere mave. Du kan træne din core som en del af din hjemmetræning.

Den mest enkle og kendte er klassikeren beskrevet her:
– Læg dig på mave, og løft dig herefter op, så din vægt er på dine fødder (tæer) og dine underarme.
– Dine albuer skal være i 90 grader, og dine skuldre skal være lodret over dine albuer.
– Dine fødder skal være i hoftebreddes afstand.
– Hold din ryg helt ret, så du undgår at stritte med numsen eller lade hofterne hænge.

…or something like this:

Og hvor længe skal du så holde planken? Det afhænger selvfølgelig af din fysiske form. Start med at hold den så længe du kan, og sæt herefter et mål ud fra det, så du hver gang holder den lidt længere. Der findes desuden en række udvidelser af planken som udfordrer dig mere og gør dig endnu stærkere.

En af dem er sideplanken, hvor du ligger på siden og hviler på den ene underarm og siden af foden og holder kroppen helt strakt. På den måde træner du de skrå mavemuskler. Husk at skifte side, så du træner begge sider. Du kan gøre øvelsen mere udfordrende, fx ved at løfte det ben, der ikke er i gulvet.

I den sidste øvelse, i det man kalder plankerullen, skal du om på ryggen. Støt på skulderne mod gulvet, løft bagdelen op så ryg og benene går ud i ét, bøj knæene og støt med fødderne solidt plantet. Stræk armene mod himlen og hold kroppen stiv og ret. Her styrkere du ryg og haser.

FAQ
#1 Hvilken øvelse er den bedste til at træne mave og core?
Som udgangspunkt er planken et rigtigt godt sted at starte. Det er nemt at finde ud af hvor stærk man er, sætte delmål og gøre øvelsen sværere, efterhånden som man får trænet sine muskler.

As a new WordPress user, you should go to your dashboard to delete this page and create new pages for your content. Have fun!

If you wanna go back to searching.